Zawał serca (martwica mięśnia sercowego spowodowana jego niedokrwieniem) nie zawsze oznacza wyrok śmierci, zwykle jest to koniec naszego codziennego życia, pełnego starych przyzwyczajeń i nawyków. Niestety często zaniedbania mają decydujący wpływ na nasze życie. Dlaczego?

Więcej...

UWAGA!

Sprawdź czy Twoje dziecko jest narażone na podwyższony poziom cholesterolu!

Wysoki poziom cholesterolu stereotypowo utożsamiamy z dorosłymi, tymczasem już 9 latki narażone są na miażdżycę. Podwyższony poziom tej substancji jest coraz większą zmorą, która dotyka dzieci niezależnie od wagi – nadwaga, a nawet otyłość nie muszą od razu oznaczać wysokiego cholesterolu. Przekonaj się jakie czynniki mogą mieć wpływ na zdrowie Twojego malucha.

Więcej...

Z badań Czy wiesz, że co 3 minuty umiera dorosły Polak na skutek chorób serca i naczyń. Ich główną przyczyną jest zbyt wysoki poziom cholesterolu, który powoduje śmierć aż 170 tysięcy osób rocznie! To ogromna strata dla nas i naszego kraju. Dla porównania w wypadkach drogowych ginie co roku 3500 osób.

Chcąc uświadomić każdemu Polakowi, jakie są czynniki ryzyka chorób serca i naczyń, oraz co powinniśmy robić, by zminimalizować liczbę zachorowań i zgonów, grupa specjalistów z Narodowego Programu Walki z Zawałami, Udarami i Chorobami Układu Krążenia "Mam dobry cholesterol" opracowała unikalny Narodowy Test.

Więcej...

Regularne badania

Cholesterol to ogólnie bagatelizowany problem, który dotyka aż 16,5mln Polaków. Najbardziej narażeni na choroby serca i układu krążenia są mężczyźni w przedziale wiekowym 35-50 lat oraz kobiety pomiędzy 40 a 70 rokiem życia. Warto pamiętać o regularnym wykonywaniu pomiarów poziomu cholesterolu we krwi, tak aby wystarczająco wcześnie wykryć i zdiagnozować wystąpienie chorób serca i układu krążenia. Regularne badania to szansa aby według przysłowia „zapobiegać, a nie leczyć”, a także możliwość uniknięcia wszelkich konsekwencji wynikających z niewłaściwego poziomu złego cholesterolu LDL. Wystarczy jedna wizyta co pół roku aby chronić przyszłość swoją i swoich bliskich.

Więcej...

25 czerwca w Sejmowych korytarzach polityczne podziały nie obowiązywały - Posłowie PO, PiS, SLD, PSL, ZP, RP oraz niezrzeszeni zawiązali koalicje! Cel - uratowanie życia tysiącom Polaków, obudzenie świadomości oraz zapewnienie szczegółowego i systematycznego planu naprawy narodowej ignorancji.

Więcej...

Na trzy dni Kraków stał się stolicą seniorów! 5-7 czerwca 2015 r odbyły się II Ogólnopolskie Senioralia, które zgromadziły ponad 2000 tysiące uczestników, 50 zespołów ale przede wszystkim były okazją do przeprowadzenia Narodowego Testu Ryzyka Chorób Serca i Naczyń. Stanowisko Mam Dobry Cholesterol cieszyło się ogromnym zainteresowaniem co zaowocowało sprawdzeniem indywidualnej skali ryzyka zachorowań niemal pól tysiąca seniorów!

Tegoroczna edycja wydarzenia zgromadziła seniorów z całego kraju. W trakcie trzydniowej ogólnopolskiej imprezy uczestnicy mieli okazję wziąć udział w wielu koncertach, pokazach, rozmowach oraz tańcach.

Więcej...

Zalecana wartość cholesterolu LDL zależy od ryzyka chorób układu krążenia jakie występuje u danej osoby co przedstawiono w tabeli.

Więcej...

Aby wyniki oznaczeń lipidogramu były wiarygodne, krew pobiera się zwykle rano, na czczo, po upływie co najmniej 12  godzin od ostatniego posiłku.

Więcej...

Lipidogram to wynik badania laboratoryjnego polegającego na pomiarze stężeń we krwi substancji tłuszczowych, zwanych inaczej lipidami. W skład pełnego lipidogramu wchodzą pomiary stężenia: - cholesterolu całkowitego - cholesterolu frakcji LDL - cholesterolu frakcji HDL - triglicerydów.

Więcej...

Cholesterol jest substancją tłuszczową obecną we wszystkich komórkach oraz krwi. Stanowi składnik błon komórkowych, niektórych hormonów, witaminy D oraz kwasów żółciowych.

Artykuły

  • Ruch

    Dlaczego nordic walking jest lepsze od zwykłego marszu?

    Nordic walking to nic innego jak rytmiczne maszerowanie ze specjalnymi kijkami, które doskonale wpływa na rozwój mięśni, dodatkowo zmniejszając obciążenie kolan i kręgosłupa. Jest to sport niezwykły. Może uprawiać go każdy, bez względu na wiek, masę ciała, czy choroby, o każdej porze roku.

    Więcej…
sportmalyyyy.jpg
  • Dieta

    Zasady zdrowego żywienia

    mgr Dominika Wnęk

    dietetyk
    Uniwersytet Jagielloński Collegium Medicum

    Kilka ważnych zasad zdrowego żywienia

    Odżywiaj się regularnie

    Należy spożywać przynajmniej 3 podstawowe posiłki dziennie (I śniadanie, obiad, kolacja), a jeszcze zdrowiej będzie dołączyć dwie przekąski (II śniadanie i podwieczorek). 

    Więcej…
sportSMALL.jpg

Pomagają nam